Dag 2 – Tur ved Olavsgruva

Jeg våknet med hovne øyne pga allergien men med ett lass øyedråper og medisin gikk det greit. Neste gang skal jeg sjekke pollenvarselet FØR jeg drar noe sted på våren!

I fjor gikk MacLurven og jeg litt rundt ved Olavsgruva og jeg hadde lyst til å gå samme turen denne gangen. Været var knallbra men det blåste ganske mye.

IMG_0501

IMG_0506 IMG_0509 IMG_0511

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

IMG_0513

Vi rastet nære toppen og det ble tid for noen bilder.IMG_0514

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg kastet ut noen godbiter så han fikk lete litt i lynget.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg hadde lyst til å ta en sånn tur-selfie av oss men vi ble jo aldri fornøyd før jeg tok dette. Det er VELDIG oss!

IMG_0118 kopi

Kommer dere snart eller??

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Men… hvor skal Gro? Jeg skal jo gå først!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så kom vi endelig til toppen som heter Quintus-toppen. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så begynte vi turen ned til Storwartz hvor det nå er leirskole og kite-skole.

IMG_0516 IMG_0517 IMG_0518 IMG_0522 IMG_0523 IMG_0527 IMG_0528 IMG_0529 IMG_0530 IMG_0532 IMG_0533          OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det var en del hekkende fugler i steinuren så MacLurven måtte finne seg i gå ved siden av meg, noe han ikke satte pris på. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi kom til et sted hvor det var mye sand og Mac fikk en leke-raptus.. han sprang frem og tilbake, gravde litt, sprang litt mer, gravde litt mer og storkoste seg ved å kjenne sand under potene og ikke stein.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hverken Gro eller jeg er særlig stødig i dyrebæsj derfor tok jeg bilde slik at noen der ute kanskje kan fortelle oss hvilket dyr som har lagt igjen dette. 🙂OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Litt snø fant vi også men ikke mye.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De holder tydeligvis på å restaurere her også og det var utrolig stilig synes jeg. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 thoughts on “Dag 2 – Tur ved Olavsgruva

  1. bettebett Innleggsforfatter

    Tror dette var favoritturen min i fjor og det er favoritturen min fra i år. Veldig forskjellig natur enn vi har i Trondheim og alt annet enn flatt 🙂

Legg igjen en kommentar

