Snart nå!

8799684100126_1009418_1_634202420193750000_2243_jpg

Stekepannen min UTEN håndtak. Jeg har selvfølgelig håndtaket også, ellers ville det blitt litt varmt…

Nå er det bare en stor uke til vi setter kursen mot Røros.
Det er en del endringer fra i fjor men det blir garantert like koselig som i fjor.
Nytt av året er at venninna mi, Gro, skal være med OG hun har propanapparat! Det har jeg ingen erfaring med, så det blir spennende! Det er jo mange nye muligheter som åpner seg og om det blir så dårlig vær at vi ikke får brukt det blir jeg sur!
Jeg har kjøpt meg stekepanne som skal være med, selv om Gro har alt av utstyr vi trenger, og så har jeg kjøpt to teleskop grillspyd! Hun lo bare da jeg sa at jeg hadde kjøpt det og lurte på hva vi skulle med dem. Jeg har tenkt å grille marshmellows over propanvarmen med dem! Noen vil sikkert kalle meg litt sta… Stekepannen er en Trangia med avtagbart håndtak og jeg ser at den vil funke veldig godt til ostesmørbrød eller marshmellows..

Jeg har planlagt turer for oss og det blir noen av de samme som MacLurven og jeg gikk i fjor men med noen nye. Jeg hadde tenkt å starte på Einarsvola som i fjor men vi drar dit torsdag som er Kristi Himmelfartsdag og da vil det muligens være gudstjeneste der. Jeg har ikke sjekket enda men skal.

Vi har også planer om å gå inn i Olavsgruva, da selvsagt UTEN MacLurven og jeg har ikke vært der på mange mange år og den har sikkert forandret seg masse siden sist…..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ellers skal vi utforske mer rundt Skistuggu og IKKE gå over myra! Har ingen planer om å utsette oss for en sikker død eller måtte vade over strie elver denne gangen nei!

Jeg har kjøpt ny langline til MacLurven og fått byttet ut stroppene på kløven slik at vi kan bruke den i mange år fremover, så de skal være med. Ellers er han jo en slik utrolig god og rolig hund som det ikke er så mye styr med.

Vi skal på hytta i helga og så snart vi kommer hjem skal jeg begynne å pakke!

4 thoughts on “Snart nå!

  1. Kjersti

    Blir veldig spennende å lese om turen, gleder meg til å se masse fine bilder, akkurat som i fjor! Fatter forresten ikke at det allerede har gått et år siden forrige turen din, synes ikke det er lenge siden du planla den 🙂

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Helt enig! Skjønner ikke hvor tiden blir av!
    Skal ta mange bilder. Jeg koser meg fremdeles med å se på bildene fra i fjor. 🙂

Legg igjen en kommentar

